وبلاگ میزیتو مدیریت پروژه فارسی | بهترین پلتفرم مدیریت پروژه فارسی چه ویژگی‌هایی دارد؟
میزیتو؛ نرم‌افزار مدیریت کسب‌وکار
میزیتو، بهترین نرم‌افزار مدیریت پروژه آنلاین، ابزار دورکاری و مدیریت کسب‌وکار با رویکرد شبکه‌اجتماعی است که با استفاده از آن می‌توانید فرآیندهای سازمانی خود را مدیریت کنید و با همکاران خود در لحظه ارتباط داشته باشید.
بیشتر بخوانید

مدیریت پروژه فارسی | بهترین پلتفرم مدیریت پروژه فارسی چه ویژگی‌هایی دارد؟

منتشر شده در ۳ ماه پیش

زمان خوانش دقیقه

انتشار ۳ ماه پیش

خوانش دقیقه

مدیریت آسان پروژه‌ها با بهترین پلتفرم مدیریت پروژه فارسی
مدیریت پروژه شامل بهره‌گیری شیوه‌های کاربردی برای ایجاد بهترین نتایج به‌عنوان خروجی پروژه است. امروزه کسب‌وکارهای فعال در ایران نیز از روش‌های مختلف مدیریت پروژه مانند کانبان و اسکرام استفاده می‌کنند. همچنین در دنیا پلتفرم‌های متعددی برای تسهیل فرآیندهای مدیریت پروژه توسعه یافته‌اند. مشکل عمده پلتفرم‌های خارجی، عدم پشتیبانی از زبان فارسی و نیز مشکلات مرتبط با تحریم کاربران ایرانی است.

به‌این‌منظور پلتفرم‌هایی نیز با عنوان پلتفرم‌ها و نرم‌افزارهای مدیریت پروژه فارسی در ایران توسعه‌ یافته‌اند که مدیران کسب‌وکارهای ایرانی می‌توانند از آن‌ها برای بهینه‌سازی فرآیندها استفاده کنند. در این مطلب از میزیتو با ویژگی‌ها و مزایای این پلتفرم‌ها آشنا می‌شویم.

 


 
نرم‌افزار مدیریت پروژه فارسی چیست؟
نرم‌افزار مدیریت پروژه فارسی، یا یک پلتفرم ایرانی است و یا پلتفرمی خارجی است که از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند. از سوی دیگر این نرم‌افزارها دارای ابزارهایی برای برنامه‌ریزی پروژه، مدیریت هزینه‌های پروژه و بودجه‌بندی، افزایش تعامل بین اعضای گروه و افزایش قابلیت همکاری همزمان هستند. به‌عبارت دیگر اگر در حوزه کسب‌وکار خود می‌توانید گروهی از کارها را در قالب یک پروژه تعریف کنید، نرم‌افزار مدیریت پروژه فارسی، به شما کمک می‌کند تا نمایی کلی و حتی بصری از تمامی کارها در بستر زمان داشته باشد. همچنین با استفاده از آن‌ها می‌توانید در توزیع کارها، بررسی عملکرد افراد، بررسی میزان پیشرفت کارها، اعمال تغییرات و ... موفق عمل کنید.


ویژگی‌های مورد انتظار در بهترین نرم‌افزار مدیریت پروژه فارسی
در بازار پلتفرم‌های مدیریت پروژه که از زبان انگلیسی پشتیبانی می‌کنند، تنوع بسیار بالایی وجود دارد. اما تعداد نرم‌افزارها و پلتفرم‌های مدیریت پروژه فارسی چندان زیاد نیست. با این حال شما برای انتخاب بین آن‌ها نیز باید بدانید که به‌دنبال چه باشید! برای این منظور ویژگی‌های بهترین پلتفرم مدیریت پروژه فارسی را برای شما فهرست کرده‌ایم.


ابزارهای تعیین وظائف و اولویت‌ها
یک نرم‌افزار مدیریت پروژه کاربردی باید دارای ابزارهایی برای تعریف هر وظیفه و تعیین منابع مورد نیاز برای آن، تعیین فردی که قرار است آن را انجام دهد و مواردی از این دست باشد. بنابراین هر وظیفه یک بخش مشخص در این ابزار دارد. از سوی دیگر این نرم‌افزارها باید بتوانند اولویت انجام کارها و وابستگی آن‌ها را نشان دهند. منظور از وابستگی، زمانی است که انجام یک وظیفه نیازمند انجام یک وظیفه دیگر یا دریافت خروجی آن وظیفه است.
 


ابزارهای مدیریت اسناد
مدیریت پروژه موفق نیازمند پلتفرمی است که بتوان از آن برای ایجاد یک پایگاه اسناد مناسب برای پروژه استفاده کرد. این ویژگی باعث می‌شود که مدیران پروژه و اعضای تیم‌های کاری بتوانند به این اسناد برای آگاهی یا ایجاد تغییرات دسترسی داشته باشند. همچنین این آرشیو اسناد باعث می‌شود که مدیر پروژه و افراد مسئول بتوانند اسناد لازم را برای افراد از طریق پلتفرم مدیریت پروژه فارسی ارسال کنند.


ابزارهای همکاری تیمی
بهینه‌سازی فرآیندهای مدیریت پروژه و افزایش بهره‌وری نیازمند ارتقا همکاری تیمی است. ابزارهای همکاری تیمی در نرم‌افزار مدیریت پروژه فارسی با هدف ایجاد همکاری موثر اعضای تیم با یکدیگر طراحی می‌شوند. این یعنی اعضای تیم می‌توانند از طریق یک پلتفرم از هر مکانی و با استفاده از دیوایس‌های مختلف مانند تلفن همراه، لپ‌تاپ، تبلت و رایانه شخصی در ارتباط باشند.

این می‌تواند شامل ابزارهای چت داخلی ویدئویی و صوتی، شبکه اجتماعی داخلی، ابزارهای ایمیل و نامه‌های اداری و همچنین ابزارهایی باشد امکان کار مشترک بر روی یک سند یا نرم‌افزار یا نقشه یا ... را در فضای آنلاین به‌طور همزمان ایجاد می‌کنند.


ابزارهای هشدار و یادآوری
با استفاده از بهترین نرم افزار مدیریت پروژه فارسی می‌توانید انواع هشدارهای زمان‌بندی شده را ایجاد کنید. همچنین می‌توانید آن‌ها برای افراد مشخص در زمان‌های مشخص و به‌طور خودکار ارسال کنید. برای مثال ممکن است بخواهید با نزدیک شدن به مهلت زمانی در نظر گرفته شده برای یک وظیفه، هشداری را در این مورد برای فردی که قرار است آن تسک را انجام دهد ارسال کنید.
 
ابزارهای مدیریت پروژه چابک
بسیاری از مدیران پروژه ایرانی از متدهای مدیریت پروژه چابک مانند کانبان، اسکرام و اسکرامبان استفاده می‌کنند. به‌همین‌دلیل بهترین پلتفرم مدیریت پروژه فارسی، دارای ابزارهایی برای استفاده از این متدها مانند تابلوهای کانبان و امکان ایجاد اسپرینت‌های اسکرام و ... است. اگر شما نیز به‌عنوان یک مدیر پروژه هنوز با این متدها آشنایی ندارید می‌تواند یک کتاب مدیریت پروژه فارسی را با موضوع متدهای مدیریت پروژه چابک خریداری و مطالعه کنید.

 


مزایای استفاده از بهترین نرم‌افزار مدیریت پروژه فارسی
پلتفرم‌های برتر مدیریت پروژه فارسی علاوه‌بر ابزارهای فوق دارای ابزارهای مختلف دیگری نیز هستند که هر کدام ممکن است در برخی از فرآیندهای کسب‌وکار، وظائف تعیین شده برای پروژه و انواع پروژه با مقیاس‌های مختلف کاربرد داشته باشند.
 
در ادامه برخی از مزایای استفاده از این پلتفرم‌ها و نرم‌افزارها را با هم مرور می‌کنیم:
•    امکان تجزیه و تحلیل داده‌های کسب‌وکار برای تصمیم‌گیری بهتر
•    امکان بهبود مداوم فرآیندهای پروژه، به‌ویژه در متدولوژی‌های مدیریت پروژه چابک
•    امکان توزیع آسان وظائف و افزایش آگاهی اعضای تیم نسبت به اولویت وظائف
•    دسترسی به آخرین تغییرات در داده‌های پروژه به‌طور همزمان برای همگی اعضای تیم
•    ایجاد گزارش‌های KPI (شاخص‌های کلیدی عملکرد) و گزارش‌های سفارشی‌سازی شده
•    امکان یکپارچه‌سازی با دیگر سیستم‌های کسب‌وکار
•    امکان دریافت داده‌ها با فرمت‌های مختلف از دیگر پلتفرم‌ها و ابزارهای آنلاین
•    امکان برنامه‌ریزی آسان برای پروژه
•    امکان مدیریت منابع انسانی، بودجه و هزینه‌ها
•    برخورداری از نرم‌افزار تلفن همراه یا صفحات وب با ویژگی موبایل فرندلی
•    امکان مدیریت چندین پروژه به‌طور همزمان


پلتفرم مدیریت پروژه فارسی میزیتو؛ پشتیبان صنایع و کسب‌وکارهای ایرانی
میزیتو یکی از برترین پلتفرم‌های تحت وب فارسی است که ابزارهای متعددی را برای مدیریت بهینه پروژه در اختیار کسب‌وکارها و صنایع فعال در ایران قرار می‎دهد. برای مثال شرکت‌ها می‌توانند از این پلتفرم به‌عنوان ابزاری برای ایجاد قابلیت دورکاری استفاده کنند.

همچنین میزیتو از ابزارهای لازم برای پشتیبانی از متدهای مدیریت پروژه چابک برخوردار است. از دیگر قابلیت‌های این پلتفرم می‌توان امکان ایجاد صورتجلسات و مدیریت وظائف از طریق گانت چارت اشاره کرد. برای بهره‌مندی از این خدمات کافی است همین الان در سایت میزیتو ثبت نام کنید.


سوالات متداول
بهترین نرم‌افزار مدیریت پروژه فارسی دارای چه ویژگی‌هایی است؟
بهترین پلتفرم‌ها و نرم‌افزارها در این زمینه دارای ابزارهایی برای ایجاد قابلیت همکاری، مدیریت اسناد، یکپارچه‌سازی، ایجاد هشدارهای زمان‌بندی شده، ردیابی زمانی وظائف، بررسی پیشرفت پروژه و ... هستند.
ابزار گانت چارت میزیتو چه قابلیت‌هایی را در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهد؟
از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به امکان تعریف فازهای مختلف پروژه، نمایش میزان پیشرفت وظایف، نشان دادن وابستگی کارها و ... اشاره کرد. 

شاید این مقالات هم برای شما جذاب باشند:
لینک مقاله کپی شد!